۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۵۱

بزرگداشت چهار فعال سینمایی در جشنواره مقاومت

بزرگداشت چهار فعال سینمایی در جشنواره مقاومت

سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در نظردارد بزرگداشت چهار صنف سینما، بازیگر، کارگردان، منتقد و مستندساز جنگی را برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در نظر دارد بزرگداشت ابوالقاسم طالبی کارگردان، جهانبخش سلطانی بازیگر، مرتضی شعبانی مستندساز و محمدتقی فهیم منتقد سینمای جنگ را برگزار کند.

گسترش جشنواره فيلم مقاومت تا نقاط محروم استان كرمان

همچنین مسئولان برگزاركننده جشنواره فيلم مقاومت در استان كرمان از برگزاري اين رويداد بزرگ فرهنگي و سينمايي در مناطق محرومي مانند كهنوج، فهرج، امبرآباد، قلعه گنج، ريگان، رودبار جنوب، فارياب و... خبر دادند.

در همین راستا هماهنگي‌هاي لازم با فرمانداري ‌ها، شهرداري‌ها و مسئولان ادارات ارشاد و آموزش پرورش انجام شده تا با تبليغات وسيع در سطح شهر، مردم در جريان برگزاري اين رويداد قرار بگيرند.

11 مركز دانشگاهي كرمان ميزبان جشنواره مقاومت

با خبر شدیم محمدرضا افضلي مسئول فرهنگي بسيج دانشجويي استان کرمان هم درباره برگزاري جشنواره در مراكز آموزش عالي استان گفت: کهنوج تنها نقطه محروم استان کرمان است که جشنواره مقاومت درآنجا برگزار مي‌شود. ضمن اينکه يازده مرکز دانشگاهي استان کرمان، شاهد برگزاري اين رويداد فرهنگي سينمايي خواهند بود.

وي در پايان سخنانش خاطرنشان كرد: اگر فيلم‌هاي خوبي مانند «شيار 143» به كارگرداني خانم نرگس آبيار در جشنواره براي جوانان دانشجو به نمايش دربيايد، قطعا تاثير مثبتي در جذب جوانان علاقمند به اين حوزه خواهد داشت.

«فارس» و «اصفهان» پرمکان‌ترین استان‌های میزبان جشنواره مقاومت

ستاد برگزاری جشنواره مقاوت اعلام کرد استان‌های فارس و اصفهان تاکنون بیشترین نقاط میزبانی سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت را در اختیار دارند.این رویداد بزرگ فرهنگی و سینمایی اعلام کرد که استان‌های فارس و اصفهان تاکنون ضمن همکاری با ستاد برگزاری، بیشترین نقاط را برای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت فراهم کرده‌اند.

این در حالی است که استان تهران به عنوان پایتخت و یکی از بزرگترین استان‌های کشور، جزو پرمکان‌ترین میزبانان این دوره از جشنواره فیلم مقاومت نیست.

تاکنون چند ده پایگاه بسیج هنرمندان، مراکز آموزش عالی و پایگاه‌ بسیج طلاب و روحانیون در استان‌های اصفهان و فارس برای میزبانی جشنواره فیلم مقاومت اعلام آمادگی کرده‌اند و به نظر می‌رسد تا زمان آغاز جشنواره، تعداد آن‌ها افزایش یابد.

امور استان‌هاي جشنواره مقاومت تمام تلاش خود را به برگزاری هرچه بهتر این جشنواره معطوف کرده است؛ چرا که با پیوستن شهرها، مراکز آموزش عالی، پایگاه‌های بسیج طلاب و پایگاه‌های بسیج هنرمندان به جمع میزبانان جشنواره، اين رويداد فرهنگي در دوره سيزدهم خود، به گسترده‌ترين جشنواره فرهنگي – سينمايي پس از انقلاب اسلامي بدل شده است که در صدها نقطه از 31 استان كشور برگزار می‌شود.

سيزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت با رويکرد مقاومت، بصيرت و شکوفايي در گستره «سينماي ايران» و «سينماي بين ‌الملل» در قالب بخش‌هاي مختلف فيلم هاي سينمايي، سينمايي ويديويي، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سينماي مقاومت ايران،  نشست‌هاي تخصصي و بزرگداشت سينماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌هاي جانبي همزمان با هفته گراميداشت دفاع مقدس در ايران و چند کشور جهان برگزار مي‌شود.



 

کد خبر 2365883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha